Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Něco mi tam nesedí

Pe-tri | 22.07.2016

Rádo se stalo, jsme přesvědčen, že právě k tomu jsou zdejší diskuse vhodné. Ale přece jen ještě zareaguji upřesňujícím komentářem. Opakovaně připomíná, že nejsem vykladačem KSB a říkám pouze vlastní chápání dané problematiky. Do jaké míry je kompatibilní s autory KSB je věc druhá.
V modelu zmiňovaný uživatel je skutečně principiálně jinou komponentou než biostroj. Ale až tak natvrdo nelze říct, že tito dva jsou od sebe oddělení a schopni samostatné existence. Už jsme to tady řešili nejednou a souhlasím s tezí, že uživatel/duch/vědomí nemůže být bez svého nosiče/těla. Je to evolučně podmíněně do konkrétní formy zrozená dvojice. Důležité je, že onen uživatel/duch/vědomí je podstatou božský tj. neměnný, kdežto biostroj/tělo je evolučně/biosféricky/dimenzionálně podmíněné a vždy je jeho forma/schopnosti kompatibilní/úměrně míře svobody uživatele/ducha/vědomí, se kterým je v daném životě spojený/spárovaný/součinný. V tomto modelu tedy není mezi formami života principiální rozdíl. Každá forma života je složena z uživatele/ducha/vědomí a jeho aktuálního nástroje/biostroje/těla. Míra svobody uživatele pak je dána mírou uvědomění si tohoto uživatele své božské podstaty, míry kooperace s Ním a tomu pak úměrně vybavenému tělu. Vyšší míra uvědomění automaticky znamená kvalitnější/dokonalejší nástroj/tělo. V tomto principu tedy není rozdíl mezi flórou, faunou a člověkem. Co je IMHO podstatné je to, že lidská evoluční úroveň umožňuje vědomě v průběhu lidského života pracovat na své evoluci/zdokonalování (uživatel stoje začíná tím, že se se strojem přestane identifikovat a začne ho chápat a učit se používat jako svůj nástroj k pokroku/automutaci), což je právě předmětem rozvoje vědomí/psychiky lidského jedince a co je i popisováno v KSB jako různý typy stoje lidské psychiky.
I já Vám děkuji za diskusi a jsem rád, že byla plodná.
P.

Přidat nový příspěvek