Re: Re: Re: Re: Re: Těžko někoho o něčem přesvědčit

jardob | 08.06.2016

- Čo sa týka tej matematiky.
Pokiaľ si vezmete reálne dejiny (nie subjektívnu interpretáciu ale reálny proces) - tak sa v ňom javia určité matematické zákonitosti, prakticky ako aj vo všetkych procesoch.
Problém vzniká až pri zbere dát, a ich interpretácií. Aby bol teda výsledok - pochopenie historického procesu čo najpravdepodobnejší, treba zvoliť správnu a čo najefektívnejšiu metodológiu.
Historické údaje sa dajú chápať v závislosti od toho, čo od nich očakávate, aké máte predstavy o poslaní historického procesu ľudstva. Mnohí ľudia nechápu ani zmysel a poslanie (cieľ) svojho života, nie to, aby ešte chápali zmysel a poslanie ľudstva, aký má význam jeho existencia v biosfére a kam smeruje. Taký človek sa aj na informácie o dejinách bude pozerať rovnako chaoticky a nechápavo, ako na svoj život. Je to ako keď vám niekto dá puzzle a vy neviete čo s nimi, a budete sa s nimi hrať ako s kockami, alebo si skladať všelijaké útvary, bez ohľadu na potlač.
Teda aj skúmanie dejín musí mať svoje poslanie. Politik X pošle pár ľudí do väzenia. Táto informácia môže na rôznych ľudí pôsobiť rôzne. Pre toho kto nerozumie riadeniu štátu - poburujúco, majdanizujúco. Pre toho kto vie o čo šlo, a že šlo o stabilizáciu nejakých vnútroštátnych procesov, - bude kľudný. Načo sú hlúpemu informácie, ak nie na jeho vlastnú manipuláciu? Takže pochopiť kostrové procesy globalizácie, vrátane toho ako funguje štát, je základ. To je aj prevencia majdanov

Ak posudzujete dejiny ľudstva a z hľadiska správneho a objektívneho cieľa ktorý pred ľudstvom stojí, potom ste schopní vidieť kostru-koncept aj napriek fragmentácii dát.
Pol úspechu je aj správne určenie kategórii, podľa ktorých sa vetví historický proces.
Ved oni sami tam napísali, že nechcú históriu natlačiť do nejakého matematického odboru, ale podčiarknuť, že v dejinách sú matematické zákonitosti, hierarchia a periodicita.
Mne tam chýbali iba historické príklady použitia kategorii k tým prirovnaniam z matematiky, nič viac...

- k prikrášľovaniu.
"Vzniká z toho dojem, že učebnice všeobecně vzdělávacích kurzů mají především podat studentům co nejvíce faktů jak z hlediska přizdobování, tak z hlediska přikrášlování."
Z tejto reakcie mám zasa ja dojem, že ste nečítali ďalej,ako uvedenú vetu...
Veď tam jasne píšu, že prikrášľovanie je škodlivý pseudopatriotizmus, a očierňovanie psychologická vojna proti národu.
Ak by im nešlo a chápanie podstaty a súvislostí, prečo by tam písali o chápaní osnovy - ideálu, aj o lešení - pomocných procesoch, aj o smeti - omyloch. Prečo by rozoberali proces na popisné kategórie a podobne?
Mimochodom, zmienka o potrebnosti ľudsko-spoločenskej náuky je práve o pochopení súvislostí prečo ako ľudstvo sme na zemi, o chápaní sociálnych procesov, biologických a iných... a teda aj lepšom chápaní dejín, bez potreby nadmernej hustoty a vyčerpávajúcej detailnosti dát - teda vyššej efektivity...

Přidat nový příspěvek