KSB a stát

Sio | 01.06.2016

Tak tady pozoruji, napříč články, že se tu objevují myšlenky, že KSB musí prosazovat stát. Školství musí učit tak a tak, to a ono ... a kdo řídí školství?
***
Každý dnes může kráčet po cestě k Lidství. Každý totiž může řídit sám sebe, svůj život, své sebezdokonalování směřující k Lidství. A každý může v tom pomáhat ostatním na všech šesti prioritách řízení. Podívejme se na ně.
6. priorita - strach a násilí.
Jak víme, působí rychle, ale výsledky nevydrží dlouho. Motivace zastrašování (i sebezastrašováním) není asi ta nejúčinnější. Známe to. "Když se nebudeš učit, dostaneš pětku a skončíš u lopaty." Tohle ani pro dítě, ani pro dospělého moc nefunguje, pokud jde o splnění dlouhodobých cílů.
Poučení: nenechte se zastrašit.
5. priorita - genocidní
Tady jsou závěry jasné - zbavte se všech závislostí. Nejen na drogách, ale i na penězích, na internetu, na televizi či na hrách. I na konkrétních lidech, buďte samostatní. To je v silách každého, na to nemusíte mít IQ génia nebo peníze Rotchilda. Potřebujete pochopení a odhodlání.
4. priorita - ekonomická.
Nedopusťte závislost na penězích. Speciálně se vyhněte půjčkám a hazardu. Osvoboďte se od zbytečného utrácení a také od hamižnosti, buďte šetrní a nenároční v materiálních potřebách. Otužujte se, nepřejídejte se, nebuďte vybíraví. Většina z nás má mnohem více peněz a majetku, než potřebuje nutně k tomu, aby se stal Člověkem. Stát se Človekem - kolik to stojí? Překvapivě málo. Tedy v penězích. Překvapivě hodně. Úsilí. Koupit se to nedá.
3. Ideologická - na této úrovni je potřeba určitého pochopení toho, co ideologie jsou a komu slouží. Vytváří to určitý imunitní systém proti nákaze nějakou ideologií. Otázku, kterou bude třeba si odpovědět. Co je podstatou ideologie KSB?
2. chronologická - najít si přístup, jak posuzovat nejrůznější interpretace, týkající se dějinných událostí, ale i vlastní minulosti.
1. Světonázorová - rozhodující. Věřit v lidství a chovat se jako člověk. K tomu patří spousta dobrých vlastností, které je potřeba rozvíjet. A také k tomu patří vědomí, že nikdo není dokonalý. Nikdy nepřestat s pokusy vedoucími k poznání sebe samých. Umět si alespoň sám pro sebe přiznat své chyby, omyly i hloupé nebo špatné skutky stejně jako to, co se povedlo, co pomohlo, a co jsme udělali moudrého. Zapátrejte ve své minulosti.
***
Je to cesta. A postavit se na ni a jít může každý z nás. Nemusím dodávat, že není rovná a suchá, občas vede přes trní.

Přidat nový příspěvek