Re: Re: Re: Re: Ševče drž se svého kopyta, říkávala moje babička

H. | 26.03.2016

Zaujímavá reakcia z diskusie na inom fóre:
Už před rokem jsem psal o možnostech ovládání dopravných letadel na dálku. Popis by byl na dlouhý článek a tak ve zkratce. I zde platí, že cesta do pekla je dlážděna dobrými úmysly. Z důvodů ochrany před únosy dopravných letadel nejdřív Boeing a později i Airbus zavedli možnost ovládání letadel z některých sedadel v letadle. Bylo možné se připojit přes „herní přístup“ a po zadání hesla bylo možné převzít plnou kontrolu nad letadlem. Později to bylo dovedeno do dokonalosti a možnost přístupu byla i dálkově, aby tak nemusel mezi cestujícími být přítomen někdo, kdo by při únosu letadla zasáhl. Navíc by ho mohli únosci odhalit. Jenomže tak jak se dá letadlo zachránit před únosci dálkovým ovládáním, tak je samozřejmě možné stejným způsobem letadlo zneužít. Poslední případy podivných pádu letadel jsou navíc doprovázené podivnou ztrátou hlasové korespondence posádky v kokpitu. Buď je černá skřínka zaznamenávající hovor zničena, nebo ztracena anebo hovor z neznámého důvodu na záznamníku chybí. Přitom, je to jediný způsob jak se dá prokázat, jestli piloti letadlo ovládali a tudíž letadlo řídili, a nebo jím bylo v řízení zabráněno případným dálkovým převzetím řízení letadla.

Přidat nový příspěvek