Re: Re: Re: Re: Re: Ševče drž se svého kopyta, říkávala moje babička

udo | 25.03.2016

Jedna z kľúćových otázok je:
Ako by aspoň teoreticky mohol pilot za tých možno niekoľko sekúnd, čo má v takej situácii k dispozícii rozhodnúť, že niečo s automatikou "nesedí", vypnúť ju a prevziať manuálne riadenie?

Predpokladajme ale, že by to napriek vśetkému hypoteticky dokázal..
Problém je, źe v takej situácii nie je ťažké samotného pilota (i kopilota a celú posádku) jednoducho preťažiť, keď "záložne" (redundantne) zmanipulujete naraz hneď niekoľko systémov.

Prosto preťažíte systém samotného človeka,
keď z odborného hľadiska dobre vieme, že za bežných okolností (mimo nejakých "tranzových" stavov) druh Homo Sapiens Sapiens zvládne naraz spracovať maximálne 15-16 bitov za sekundu. T.j., 7-9 paralelných procesov (multitasking) pri schopnosti rozhodnutia typu 1/0 (Áno/Nie).
(KInofilm tiež až pri spomalení pod 16 otáćok/sekundu vnímame ako sériu obrázkov)

Čo z toho pre možnosti externého vstupu do riadenia lietadla vyplýva, je asi následne jasné..
Pritom vôbec nemusí ísť o nejakú diśtanćnú formu priameho riadenia. Špecifiká systémov, typ lietadla a śikovnosť pilota ma potom prosto v zásade takmer vôbec nemusia zaujímať. Iba okrajovo. Okrem toho môźem takýto postup použiť aj iba ako fyzickú konštrukciu trójskeho koňa, či krycí manéver dymovú clonu, pri tzv. "multilevel útoku", idúceho "na istotu"..

Přidat nový příspěvek