Ševče drž se svého kopyta, říkávala moje babička

Martin | 25.03.2016

Na každou novou analýzu pana Pjakina netrpělivě čekám. Díky paní Ireně za tu vytrvalost. Čekání na překlad má to kouzlo, že si člověk může dělat vlastní závěry a pak porovnávat. Jako analytik a znalec konceptuálních technologií je Pjakin vynikající, ale proboha ať se nepouští do oblasti technosféry.
Čerpá-li znalosti o radionavigačních zařízeních z filmů, jako Die Hard, není divu, že mu vychází béčková konspiračka. Tomu filmu se dá odpustit ten nesmysl s překalibrovanou výškou na systému ILS, stejně jako nereálnost komunikace i postupů. Je to střílečka, ne instruktážní video pro letecký personál.
To samé převzetí kontroly nad letounem. Představa, že to někdo zvládne z domova od kompu přes internet, je legrační. Možné to je, ale bylo by nuno eliminovat posádku a systémy letadla dost upravit. Také trochu moc námahy, která při vyšetřování zanechá stejné stopy jako daleko jednodušší řešení třeba v podobě bomby. Proč to dělat tak složitě?
Kolem neštěstí B738 v Rostově je řada okolností podezřelých včetně dvojí verze příběhu. Cizí zavinění se vyloučit nedá. Ve hře díle zůstává počasí, technická závada a dokonce i únos. Ruské úřady upozorňují na závady na horizontálním stabilizátoru. Tady to začíná být zajímavé. Existuje několik analogických nehod byť na jiném typu. Odpadnutí nebo vychýlení části stabilizátoru by odpovídalo povaze a pádu. Viz je případ MD83 z roku 2004 https://en.wikipedia.org/wiki/Alaska_Airlines_Flight_261 Dovedl bych si představit poměrně jednoduchý způsob, jak nehodu zařídit...

Přidat nový příspěvek