Re: Re: Re: Re: ad východní nauky

Lexa | 18.03.2016

:))) To jste mě opravdu pobavil!
Je to asi tak platný argument, jako že konstruktivní a cílevědomou sociální koncepci nelze zkonstruovat na základě, řekněme nukleární fyziky nebo matematiky.
Pasáže, které citujete, se vztahují k individuální duchovní praxi jednotlivců, takže se samozřejmě netýkají sociologických témat. Ale pane kolego, nemůžete si přece vybrat jakoukoli pasáž a tou někomu mávat před nosem, i když je milé, že jste si dal tu práci a vůbec něco si vyhledal.
Asi byste rád dominoval a není vám proti mysli používat i takovéhle praktiky, ale je to ve výsledku spíš legrační.
Když to vezmeme z reálu, abychom tady nerozváděli úvahy o nesmrtelnosti chrousta, jako pozoruhodný příklad vlivu buddhismu na stát a společnost mohu uvést koncepci "Hrubého národního štěstí" krále Džigme Singjä Wangčhuga (Bhútán), která ma 4 pilíře: 1. udržitelný rozvoj, 2. ochrana a podpora kulturních hodnot, 3. ochrana biosféry, 4. spravedlivá vláda. Tato koncepce je rozpracována do konkrétních opatření a implementována vládou. V Barmě jsou kláštery integrovány v komunitách, poskytují zdarma vzdělání dětem i dospělým a za to mniši žijí pouze z darů. Podobně v Kambodži, násilně rozvrácené Pol Potem a západní politikou, tam jsou buddhistické hodnoty a komunity nepředstavitelnou oporou těch nejchudších, sirotků, starých lidí.
Působíte jako teoretik, který v životě nic nepoznal a proto si nevidí na špičku nosu. Je velkou chybou aplikovat ono známé "podle sebe soudím tebe."
Nejdřív to poznejte a teprve potom si dělejte názory.

Přidat nový příspěvek