Re: Re: Re: Kde vznikají emoce

Pe-tri | 14.03.2016

Dík za odpověď, rozumím Vám a tak bych rovněž mohl napsat celou řadu korespondencí mezi různými jógami (přece každá jedna se specializuje na každou jednu čakru) a KSB a esoterikou, kabalou, dianetikou (její dynamiky jsou přece taky pěkně vzestupné jako čakry), křesťanskou mystikou, atd., citovat autory, jejich chápání duchovna atd. a dostat se až k různě otevřenému vědomí, umožňující komunikovat s tím či oním v té či oné dimenzi. Kde pak ale s těmi energetickými centry skončíme a proč ? U 7 nebo 9 nebo 12, z nichž některé jsou prostorově již mimo tělo ? Ano i Veličko o čakrách hovoří a správně se ptá - kdo je dokáže smysluplně identifikovat a zverifikovat výpovědi jogínů o nich? Nezlehčuji to, právě naopak, snažím se tyto poznatky racionálně uchopit a zužitkovat. Vím totiž, že iracionální práce s těmito pojmy vede do dost velkých problémů. Takže hlavní otázka zůstává - kde je ta správná hranice pro to, co bychom mohli chápat jako interface mezi námi a "duchovním" okolím ? Co v důsledku smyslové nedostatečnosti můžeme mít pod kontrolou a v co už nám nezbývá než n(ě)komu věřit ? A čím můžeme, podobně jako chirurg se skalpelem, reálně druhým pomoci ? Myslíte, že je dobrý nápad doporučit neškolenému, bez adekvátní intelektuální báze, vstoupit do těchto energeticko-informačních pavučin a sítí ? Myslíte si že vyváznou se zdravou psychikou ? Chápete v čem vidím problém ? Nejsme-li schopni intelektuálně popsat co máme na mysli, raději pokračujme ve studiu než něco řekneme. Akceptujete esoterický názor, že esoterika je rozumem nepoznatelná ?
Dobré prameny ke studiu ? Jen namátkou co mně teď na mysli vytanuli - Minařík ? Bardon ? Patandžáli ? Rampa ?, Bhagavadghíta ? Uttaraghíta ? Bayleiová ? Tomášovi ? Budhových 21 řečí od Mgr.Kozáka a mnoho, mnoho dalších i středověkých mystiků a esoteriků alá mistr Eckhard ?
V každém případě díky za příspěvek. Nakonec Vámi doporučené napravování vidění není nic jiného než v článku popsaná cyklická objektivizace aktuálně zaujímaného světonázoru. A ta se týká každého jednotlivce, nikoho nevyjímaje. Kdybych to sám nepovažoval za velkou prioritu v životě každého, ani by mě nenapadlo o tom napsat úvahu. Není-liž pravda? Ještě jednou díky.
P.

Přidat nový příspěvek