Re: Re: Re: Obávám se, že jde o klasickou scholastickou úvahu

Pe-tri | 11.03.2016

1. Jen jsem si chtěl ujasnit jak to myslíte s tou scholastikou, ten pojem se mi nezdál šťastně použitý. Jinak už dávno neřeším, koho mé texty osloví a koho ne. Píšu to hlavně pro sebe.
2. Měl jsem za to, že slovu démonismus tady rozumíme ve smyslu démonický (specificky pokřivený/aberovaný) stroj psychiky, o žádné čáry máry fuk či strašení (které stejně jako Vy nejsem ochoten akceptovat) tu nejde.
3. - 4. Emoce je velké a důležité téma. Emoce jsou energie (napájení), rozum je AlGoRytmika (funkčnost), nepreferuji jedno na úkor druhého protože to je logický nonsens, jedno nelze oddělit od druhého, jsou spolu funkčně svázány. Emoce jsou však dvojí - žádoucí a nežádoucí, jedny život podporují, druhé ho potlačují. Jde o to, dostat je pod kontrolu a vědět jak ty žádoucí maximalizovat a ty nežádoucí minimalizovat. Jedině v tomto řídícím smyslu snad lze říct, že rozum by měl být emocím nadřazen - tj. měl by chápat roli emocí v lidském životě a respektovat ji. Teď to asi nemá smyslu hlouběji rozebírat, ale brzy se na toto téma tady objeví asi obsáhlejší pojednání a diskuse. Emoce jako fenomén je IMHO potřeba co nejobjektivněji uchopit a zvládnout, jen to s nimi nejde udělat jako s vědomostmi alá text mé úvahy.
Díky za diskusi.
P.
ps. Ano Vámi zmíněné výchovné cykly mám už za sebou, nicméně to, že by mé děti byly mými učiteli, přes to, že už jsou taky nějaký ten pátek dospělí, zatím nenastalo. Ale vím co máte na mysli a nejsem proti. Každá zvládnutá technika umožňující vhled od vlastní psychiky je moudrému k užitku.

Přidat nový příspěvek