Re: Re: apokryf a Pavol

bigos | 10.02.2016

K Ježišovmu pôvodu - máš nejaký zdroj, ktorý by hovoril o jeho pôvode? Všetky záznamy z kroník, pokiaľ viem, či už rímskych alebo židovských hovoria o pôvode hebrejskom. Viem že sú niektorí autori, ktorí mu dokonca prisudzujú slovanský pôvod, ale neviem nakoľko je to obhájiteľné. Myslím že aj tá nenávisť Židov voči nemu, podobne aj učenie a zmienky o ňom v Talmude, sú dokaldom niečoho. Možno ešte ak by sme zobrali do úvahy nejakú teóriu, že Ježiš bol niečo ako nástroj GP, ktorým sa mal uviesť biblický projekt do reality, dalo by sa o tom špekulovať. Lenže vzhľadom k historickým skutočnostiam myslím, že akákoľvek takáto teória je skôr nepravdepodobná ako pravdepodobná. Pretože Ježiš vo svojej dobe v očiach Rimanov nebol niekto, kto by stál za pozornosť. Takých vodcov bolo viac aj pred ním a po ich smrti zaniklo jednak ich učenie a aj všetky ich spoločenstvá. Učeníci, ktorí zostali ako nositelia jeho učenia nemali reálnu šancu vzdorovať židovskej opozícii a už vôbec nie rímskej ríši. Môj názor je, že až okolo 4.storočia vzniká posun jednak v učení, aj teologických dôrazoch a vznikajúca rímska cirkev sa vzďaluje pôvodnému poslaniu a stáva sa nástrojom zotročenia spoločnosti v "mene boha"
K tej "matke zemi" - v modlitbe otče náš, časť: γενηθήτω τὸ θέλημά σου, ὡς ἐν οὐρανῷ καὶ ἐπὶ γῆς (genthéto to thelema sú hós en uravó, kai epi gées - buď vôľa tvoja ako v nebi tak i na zemi)myslím, že treba chápať trochu inak. Vóľa božia sa deje automaticky v nebesiach, kde vládne Boh, ale na zemi (zem, ktorá bola daná človeku, aby na nej vládol) sa vôľa božia nedeje. A táto pasáž modlitby je práve poukaz na silu viery a modlitby, že svojimi midlitbami (teda lepšie povedaná svojou reálnou komunikáciou s Bohom) môžme budovať kráľovstvo božie na zemi a uskutočnovať jeho vôľu. K tej rímskej bohyni, neviem či je to správny pohľad, pretože žiadne zmienky sa v tomto duchu neobjavujú ani v spisoch neskorších. Pozrem si link ktorý si k tomu dal.

Přidat nový příspěvek