Re: Re: Re: Ved prave ...

udo | 02.12.2015

DVTR je model.
Impulz je zmena, zásah do zvolenej frekvencie,
s cieľom krátkodobého, alebo dlhodobého ovplyvnenie jej charakteristík. To jej jasné aj stredoškolákovi. Ani v tomto zmysle nie je v DVTR nič nové. Ktokoľvek, kto si počas svojich školských rokov skladal ponúkané informácie zdravým sedliackym rozumom, došiel minimálne podvedome v podstate na niečo, ako DVTR. (asi tak jeden zo sto..) DVTR je pre tých, ktorým sa to dostatočne nepodarilo.
NIE JE TAM NIČ NOVĚ, svetoborné.
Vôbec netreba na to VŠ.

Preto je celý modul-model navrhovaný tak, aby to bežný študent ZŠ-SŠ mohol bez problémov zvládnuť.
U starších jedincov, zo silno rozvinutými stereotypmi je osvojenie týchto "okuliarov"(ďalekohľado-mikroskopu), nástroja skúmania sveta, hladania približovania objektívnej reality (konkrétnej pravdy) samozrejme uź stále ťažśie..no nie nemoźné

Čo konkrétne ťa zaujalo na Zaznobinovej dizertačke?
Pozriem sa na to prípadne a pokúsim zodpovedať.

Podstatou ide hlavne o kapitoly 11 a 12 (menévre pri riadení kmitavých modelov)..ezofríkovia používajú na to výraz "vibračných", no ezo, ani exo fakt nemusím, i keď sa novými technológiami myslenia vždy rád poućím..
Uvedené kapitoly sú ale kontextuálne previazané s celou I., (terminologickou) časťou DVTR, čiže bez jej osvojenia..

Zároveň na nich naväzuje časť II. - supersystémové modelovanie, hlavne napr. s ohľadom na frekvenčnú analýzu podstatná kap. 13.3 a ďalej MDP (kap.14) Metóda dynamického programovania budúcnosti jedinca a/alebo kolektívu. Tak aj kap.15, na ktrorú zasa naväzuje všetkých 12 príloh a celá náväzná časť VM I. spolu spríslušným ďalśími tématickými štúdiami.

Myslím, že sprievodné záhradné a poľné práce sú spolu s nejakým tým výletom do lesa, na lúku ideálnou pomôckou postupného osvojenia aspoň oboch ćastí DVTR :)
Nožík rozlíśenia do lesa života, pochopenia.
Snažím sa postupovať podobne.
Výsledok sa dostaví.

Přidat nový příspěvek