Re: Re: Re: Re: XX, XY

popolvár | 03.08.2015

k tým malotriedkam: som rocník `67. Na ZDS sme do 4-rocníka boli len mestské deti, potom k nám v piatom pribudli deti z malotriediek z dvoch obcí a následne v siestom rocníku z dalsích dvoch obcí. Vzdelanie týchto absolventov malotriedok preukazne zaostávalo za nasim vzdelaním, a tento rozdiel sa prospechovo nevyrovnal do konca ZDS. Takze moja osobná skúsenost je takáto. Ak by to nebolo podstatou malotriediek, tak myslím si, ze aspon jedna zo styroch sa mohla vyrovnat vzdelaním klasickej jednorocníkovej triede.
A ze si ucitelka pochvalovala, ze starsí pomáhajú mladsím? Tak to má dva spekty:
1. bodaj by si nepochvalovala, ked ju odbremenili
2. ak si mladsí zvyknú, ze to za nich poriesia starsí, ze sa vzdy nájde niekto na koho sa môzu obrátit, ak im nieco neide - tak to vedie len k pohodlonosti mysliet a hladat sám riesenia. (tak ako scénka z Aj múdry schybí - na otázku Co je plodom duba? mladá holka odpovedala: A môzem si to vygooglit? - to je tiez závislost na niekom/niecom, vedúca k lenivosti mysle.).

Přidat nový příspěvek