Re: Re: Pár drobných postřehů

Pe-tri | 23.03.2015

ad. Pokušení - jsem si vědom této léčky, ale vnitřně jsem z toho klidný.

ad. Cache - například emoce, čili způsob přenosu informací mezi dvěma subsystémy supersystému. Zde je zajímavé si uvědomit změnu v komunikační kvalitě, kdy emocionální to je jen pro jednu stranu (přijímač) a to až do okamžiku zpracování-rozluštění, kdežto pro druhou to je čistě racionální (vysílač).

ad. uni-vers-al si překládám jako "jeden-pro-všechny" ve smyslu společný komunikační jazyk, čili takový jazyk, kterému rozumí všechny intelektuální elementy supersystému. Rozumí (mohou se naučit rozumět) ve smyslu logické jednoty (bílá je bílá a ne černá a kolečko je kolečko a ne čtvereček - za kterého ho n(ě)kdo vydává).
el-e-ment - si pak taky lze přeložit jako "všichni-jsou-mentální" ve smyslu identifikace intelektem vybavených prvků systémů.

ad. písmenka a slova - když jsme chtěli aby počítače (z lidského hlediska subsystémy) uměly lidštinu, naučili jsme je skrze kombinace nul a jedniček (jejich abecedy) písmena (ASCII tabulky potažmo novější znakové sady - naši abecedu. Analogicky, když nás chtěli bohové naučit jejich řeč, dali nám abecedu, ale n(ě)kdo ukradl Rozlišení, míru čili dekódovací (Mojžíšovy) tabulky do jejich abecedy. Ale i tady už jsme na stopě, když známe možná klíčovou analogii: abeceda má 22 písmen - kniha Hermova má 22 obrázků-příběhů-školních lekcí-učebního plánu osvojení si aktuální úrovně (lidské) evoluce. Jak vidíme, to co pro nás jsou písmena abecedy (runy), jsou pro bohy systémové koncepty či v základu supersystému stojící ideje (které si musí aspirant na Člověka plně osvojit).

A když už jsme u té analogie, tak její zákon přece zní: jak nahoře tak dole, čili z hlediska konstrukce supersystému vyjadřuje jednotu/kompatibilitu/uni-vers-um (jednotný rozum): cílovou, strukturální, funkční i konceptuální. Potom lze další známé rčení z oboru analogie: podle sebe soudím tebe přeformulovat na lepší: podle sebe tvořím tebe! A člověka by v tomto (indukčním i dedukčním) smyslu mohla zajímat následující hierarchie supersystému: tělo-planeta Země-vesmír a z didaktických důvodů i subsystém-počítač. A je možná dobré si nyní uvědomit, že nadřazený systém je pro subsystém něco, co známe pod pojmem environment, čili životní prostředí a jeho parametr - kapacita (zdrojové možnosti).

Potom lze o analogiích uvažovat např. takto (aspekt strukturální):

buňka<=>lidské tělo<=>počítačový objekt
orgán<=>národ<=>soubory stejného formátu
fyziologie těla<=>vztahy mezi národy<=>SW vybavení PC
planeta<=>civilizace<=>HW architektura PC

a nadále rozpoznávat další a další analogie, ve všech čtyřech výše zmíněných úhlech pohledu na jednotu supersystému.

Analogie je tedy jeden z vertikálních, či uni-vers-all(ních) jazyků.

P.

ps. Zejména na základě analogie v cílových aspektech jednoty lze úspěšně pracovat s pojmem Boží vůle či řečiště Božího záměru.

Přidat nový příspěvek