Tvorba (ASP) je výnimočná nie len tým tým že je v nej vložený nádych védického poznania. Farizejov prirovnáva osobe. Puškin krásne predpovedá, popisuje. Pozabudlo sa, že v severských krajinách ruských a zemiach slovanských bola tretia viera a to védicka. Bola potláčaná biblickou ideológiu zapadorímskej ríše a východnou byzanskou ríšou stupňovanou na sever. Poznanie pretrváva do čias dnešných. Puškin je toho svedkom ako aj mnoho ďalších zasvätencov doby pred a po.
A shrneme-li výsledky nářků Kazatele a Jevgenijovy „různé úvahy“, vyjde najevo, že bezstarostným vykořisťováním cizí práce ve prospěch svých vášní došlo k tomu, že člověk začal nenávidět svůj život. Od tohoto momentu není člověkem, ale něco neurčitého, dostávající v „Měděném jezdci“ jméno „ni to, ni ono, ani ve světě živý, ani přízrak mrtvý“.
Domek v Kolomně a Měděný jezdec
Junák | 24.01.2015