Re: Re: Nie som zástancom energoinvaiantu v tejto forme.

Oracle 911 | 19.11.2014

Ešte raz opakujem, elektrina sa vyrába hlavne pomocou tepelnej energie spálením hlavne chemických nosičov t.j. plyn, ropa, uhlie a sem sa dajú zaradiť aj štiepne materiály lebo pri svojom štiepení uvoľňujú teplo.

Druhá vec čo hovorí v prospech tepelnej jednotky je, že doprava je ešte stále prevažne postavená okolo tepelných strojov t.j. okolo motoroch s vnútorným spaľovaním. A pokiaľ viem doprava je jedným z najväčších konzumentov (asi 2.) chemickej technogénnej energie a tým pádom by došlo k vylúčeniu dosť veľkej časti ekonomiky.

Inými slovami, kWh spotrebovanej elektrickej energie, ktorý JE derivát nejakej tepelnej energie uvoľneného spaľovaním alebo štiepením látky ZATIAĽ nie je vhodný invariant. Nehovoriac o tom, že podľa akého kľúča by šla konverzia tepla zo spáleného paliva počas prepravy na kWh spotrebovanej elektriny? To je problematika účinnosti konverzie tepla na elektrinu.

Akonáhle sa masovo presadia elektrické autá ktoré získavajú elektrickú prevažne z iných zdrojov ako sú tepelné zdroje ktoré využívajú spaľovanie alebo štiepenie látky tak kWh invariant je OK, inak nie.

Přidat nový příspěvek