Re: Re: Re: Re: Re: Re: Plán zničení EU...

Lux | 03.09.2014

Kapitán Edward J. Smith bol tiež členom Rádu jezuitov a 26 rokov sa plavil Atlantikom. Pred vyplávaním zo Southamptonu prišiel na palubu jezuitský kňaz Francis Brown a zdá sa, že dal Smithovi nejaké pokyny a odmietol ponuku bezplatnej obojsmernej cesty (dostal ju od jedného z milionárov), lebo mal také inštrukcie a odišiel z Titanicu počas zastávky v Queenstowne.
Napriek tomu, že kapitán Smith bol vynikajúci kapitán a vedel o ľadovcoch, viedol Titanic plnou parou a ignoroval 8 telegramov, aby znížil rýchlosť a nebral do úvahy ani výstrahy dôstojníkov a jasne porušoval pravidlá bezpečnej plavby. Pri evakuácií po náraze na ľadovec dával príkaz spúšťať na more poloprázdne záchr. člny, napriek tomu, že počet miest v člnoch bol len pre polovicu pasažierov a členov posádky! To mnohých jasne doviedlo k smrti.
Robil všetko tak, ako dostal inštrukcie - vyprovokovať katastrófu, aby zahynulo čo najviac ľudí. Z 2201 až 2228 ľudí (údaje sa rôznia) sa zachránilo len 705 ľudí. Katolíci z Írska, Talianska, Francúzska sa museli stať obeťami, ktoré sa priniesli na oltár veľkého sprisahania, aby nebolo možné obviňovať Rád jezuitov (treba chápať, že nad nimi sú ešte ďalšie hierarchické stupne riadenia) a zamiesť stopy. To sa v histórii už neraz stalo.
Na začiatku katastrófy bol ľudský faktor: chýbali ďalekohľady, lebo chýbali akože kľúče od sejfu, ktoré akože zobral 2. pomocník kapitána Blair, keď ho Smith vyhnal z paluby a zobral dôstojníka z lode Olympic. To bola jedna z hlavných príčin havárie a dramaticky oslabené "spúšťacie riešenie". Potopením sa na mnohé roky skryli pravdivé príčiny katastrófy. No v r. 1985 v batyskafoch Elvin a Jason sa zistila 10 m trhlina od nárazu na ľadovec a ďalších 6 trhlín ako dlaň, ktoré šli okolo nitovania oceľových plechov. Na základe laboratórnych skúšok v r. 1995 sa zistilo, že pri náraze sa oceľový trup neprehol, ale praskol na viacerých miestach. Čiže plechy, ktoré sa použili pri "nepotopiteľnom parníku" už v čase projektovania a stavby garantovali veľké problémy pri strete s ľubovoľným masívnejším predmetom. Kto stál za výberom krehkej ocele môžeme len hádať.
Po dlhých rozboroch v r. 1968 v Americkej asociácii kapitánov obchodnej flotily sa zistilo, že medzi Titanicom a Californiou, ktorá len driftovala (bola obkolesená ľadovcami) vo vzdialenosti 20 míľ bola nejaká loď-prízrak, ktorá je doteraz neznáma, hoci ju členovia Californie i Titanicu dobre popísali, aj s jej podivnými manévrami. Obe lode ju zachytili o 22hod. 25 min. a o 23 hod. 40 min., kedy sa Titanic zrazil s ľadovcom, loď vypla motory a začala driftovať, a potom sa obrátila o 180 stupňov, ale zostala naďalej driftovať a asi 6 míľ od Titanicu pozorovala vývoj katastrófy do 2 hod. 5 minút. Potom spustila motory, otočila sa na juhozápad a o 2 hod. 40 min. zmizla z dohľadu Californie.

(pokr.)

Přidat nový příspěvek