Ahoj Luxi, dík za reakci. Pokusím se o stručnou a přitom jednu z mnoha možných, smysluplných odpovědí.
Od samého počátku svého seznámení se s KSB jsem (si) nastolil otázku - je volba pojmu "Biblický koncept" dobrou volbou ? Dobře si vědom tebou zmíněných aspektů práce s podvědomím jsem se ptal - nebude zde (podvědomě) docházet k notoricky známému a neblahému jevu vylévání vaničky i s dítětem ? Ano, plně souhlasím s potřebou pravdivě osvětlovat okolnosti lidského života (vylévat špinavou vodu z vaničky), nicméně souběžně je potřeba o takto správně osvobozované dítě (člověka) dále pečovat (ve smyslu od člověka k Člověku) a dát si dobrý pozor i na to (když už jsme ho s vodou nevylili), aby jsme ho zbavením se jedněch iluzí neuvrhli z bláta do louže. Co je tím ukazatelem, který jako maják svítí této očistě na cestu ? Mám za to, že kdo si vytýčil za cíl (KSB) jednat na poli očisty, si je plně vědom tohoto nebezpečí a bude si dávat dobrý pozor na to, aby přesně odlišoval zrno od plev, aby přesně Rozlišoval funkce a smysl zrna a plev, jejich podstatu a projevy. Bude vědět, že zrno je Kristovský princip a plevy princip Luciferův a že tu ani jeden z nich není zbytečně. Jen je potřeba je správně identifikovat a jednat s nimi dle jejich podstaty. Vývoj většinové lidské bytosti jde cestou dualitního vymezování jednoho vůči svému
kontrastu, dnu vůči noci, Kristu vůči Luciferu. Jen Krista (zrno) si musíme (chceme-li se vyvíjet-vzestupovat) ponechat, kdežto plevy (Lucifera) vyhodit (nechceme-li degradovat-sestupovat). S plevami (stereotypy) je namístě zatočit (vylít z vaničky) se zrnem (dítětem) je však potřeba nakládat jinak. Jak Rozlišíme zrno od
plevy, Kristovský princip od principu Luciferského ? Myslím že to je jasné každému, ať již si za svůj (niterně) vzal (či podlehl) ten či onen vůdčí princip. Co tak jasné ale není je to, že kvantitativní vyjádření této volby má světodějné účinky. Svět není statická koule, je spíše plastelínou, kterou lidské volby mezi diskutovanými principy hnětou k jeho budoucí podobě. Tím ani jedné straně není lhostejné (obě chtějí expandovat), jak volby, statisticky vzato dopadají a dopadnou, i když každé z nich z principiálně jiných důvodů. A právě o těchto světodějných účincích napsal Jan své Zjevení. Osobně považuji za logické, že na vývojové cestě lidské bytosti jsou jedni dál než druzí. V čem se to mj. projeví ? V tom, že ti vpředu mají větší rozhled, vědí víc podobně jako ví víc sedmák než druhák. Ale náš sedmák je dál nejen v objemu a kvalitě mozaiky vědomostí (to je spíše důsledek než příčina), ale zejména v kvalitě a možnostech poznávacích nástrojů. Tak, jak je sedmák viditelně fyzicky/evolučně dospělejší a tudíž i ve světě "výkonější-mocnější", tak je i "neviditelně" mentálně schopnější vědomě pracovat s tím, čemu říkám (zdaleka ne jen já) duchovní skutečnosti na pozadí. A jedním takovým sedmákem byl apoštol Jan, který k sepsání svého Zjevení využil těchto evolučně pokročilejších lidských schopností. Nezbývá než Rozlišit, kterým principem byl veden. Nejen ty se zřejmě domníváš že Luciferským, nejen já že Kristovským. Podle čeho to ale objektivně Rozlišit, pokud to vůbec objektivně jde ? Každá dítě čistící škola má své vlastní recepty jak na to a má je samozřejmě i KSB. V praxi pak ale jde i o to, že jinak se na dítěti myjí vlasy, jinak zoubky a jinak kůže. Osobně jsme dalek toho,
abych se jakkoliv vymezoval k jakýmkoliv čistícím snahám kterékoliv školy, pokud je nevyhodnotím za evidentně
kontraproduktivní. A za evidentně kontraproduktivní jednoznačně vyhodnocuji ty, které nedostatečně či přímo mylně (nerozhodno zda úmyslně či z nevědomosti) (ne)Rozlišují mezi Kristovským principem a jeho imitacemi, perverzemi. Mezi Kristem a jeho n(ě)kým-Luciferským principem (o žádný biblický mýtus se samozřejmě nejedná) zmanipulovanou historickou prezentací podsouvanou vyvíjející se populaci.
Zbývá tedy než se pokusit konstruktivně vyjádřit myšlenku onoho pravého Kristovského principu, ono zrno, které bychom měli v potu tváře dolovat ze zapleveleného políčka naší matičky Země, zrno, který když budeme konzumovat, přivodí nám ony výše zmíněné nové (aktuálně pouze latentně spící) evolučně (a zde plný souhlas - morálně) podmíněné schopnosti, která nás posunou dál a výš, které z nás učiní lepšího Člověka, podobně jako alegorický frňákovník zapříčinil (v karmickém slova smyslu) degradující změny na vzhledu (schopnostech) sobecké princezny a učinil z ní to co učinil. Proto Kristus mj. řekl - toto je mé tělo a toto je má krev a na mou památku (princip památky je opakem principu sejde z očí, sejde z mysli) je jezte (co pak skutečně dělá církev se svými ovečkami je opět druhou a jinou věcí). Kristovský princip je síla, která, když je člověkem nakonec akceptována (je žádoucí, aby si každý sám prošel celou stupnicí postojů, tj. - od neznalosti přes poznání, pochopení a přesvědčení až po vědoucí jednání - vědění založené na nově nabytých, morálně a patřičným úsilím podmíněných schopnostech), působí jako výše zmíněný frňákovník jen s tím, že účinky jsou jiné. Kde bylo sobectví, tam je nahrazeno bratrstvím, kde byla lež a přetvářka tam se objeví láska k pravdě a spravedlnosti, kde je pláč a skřípění zubů tam zavládne radost a nezávislost, kde jsou nemoci a smrt, tam nastoupí zdraví a znovuzrození, kde je materialismus (jedno jestli kapitalistického, klerikálního nebo komunistického střihu) tam zavládne vědomá, osvojená spiritualita, tam vzlétne lidský Duch, a zvolá - Já Jsem. A o této evoluci lidského vědomí je Janova apokalypsa. Jen materialistické intepretace v ní vidí podivné popisy společenských událostí v blíže neidentifikovatelné době.
Díky za příležitost k zamyšlení
P.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vyšetrovanie Rakovského
Pe-tri | 21.08.2014