Re: blbo mi takto deštruktívne... ale:

udo | 23.04.2014

Hej..aj pre mňa je matika skôr nástroj, ktorý ovládam tiež len nedokonale. Na katedrách a v praxi sme boli zameriavaní skôr na naozaj aplikovanú fyziku, robotiku a neskôr riadenie analogických(nie nutne analógových) biologických systémov..

Teda..
Za x a y môžeme dosadiť rôzne hodnoty.
Napr. aj
x = "čas" a
y = miera informačnej nasýtenosti,
ako sme to v trochu inom kontexte rozoberali s Alešom napr. tu:

http://leva-net.webnode.cz/products/zaznobin-behem-10-15-let-budou-premyslivi-lide-po-celem-svete-mluvit-rusky-nikoliv-anglicky/

(názov článku si nevšímajte :) )

Ohľadom tzv.systému "Sefirot" mi ale išlo skôr o vizualizáciu efektov tohoto modelu.
Isto..nejde o vodorovnú asymptotu.
Preto som hovoril "predstavte si", že by o ňu išlo..

Inak by sme museli buď:
1.Použiť..spojiť grafy 2(logaritmický s nejakým zobrazujúcim vodorovnú asymptotu), alebo
2.otočiť y-ovú os v 3D aj s grafom ln x okolo x-ovej rotáciou o180° a následne x-ovú os posunúť o 90° doprava. Snáď si to viete predstaviť..žiaľ nenapadá ma momentálne narýchlo nejaké jednoduchšie vysvetlenie..ibaže by som to nakreslil a nakopčil tu nejako obrázok. Spolieham teda na kapacitu, cvik vaśeho obrazného myslenia..

Prećo Eulerovo číslo?
Bo patrí k tzv.iracionálnym, transcendentným reálnym číslam. Podobne ako napr. aj π. Čo to z pohľadu harmonizácie(v zmysle matematického vyjadrovania intuície) znamená, asi viete..Preto som ho použil. Tiež sme to tu v základoch opakovane rozoberali a nechcem ísť príliš mimo tému..

Opakujem teda:
V tomto prípade ide principiálne o VIZUALIZÁCIU výstupu na ďalšiu úroveň chápania.
Skúsim ešte raz inak slovami:
A.Doprava skosená vertikála rozlíšenia stále presnejšieho vektora konkrétnych mier predstavovanej formy(obrazu) = výťah(aproximačné..iteraćné, interpolačné metodiky zdravého intuitívneho intelektu jedinca)
B.a na danej úrovni myslenia(leveli..vodorovnej..horizontálnej asymptote) jej preNos = inFormácia = transFormácia identifikovaných a ako dominantne operačne vyhodnotených procesov..procedúr..

..subjektívny "pohyb" realizovanej vôle jedinca, tlak iniciovaný na zvolené objektívne procesy = samotné sTrojenie(tvorenie, riadenie) v rámci dosiahnutej úrovne morálky, chápania a presnosti riadenia. Pritom na každej ďalśej dosiahnutej úrovni rastie kreatívny potenciál "exponenciálne", ak chcete..
No zodpovednosť do veľkej miery tiež..

Aj pre riziko odbočovania do odbornej hantýrky som dúfal, źe sa niekto pokúsi vymyslieť na diskutované zobrazenie rozprávku pre tých, ćo sa matiky boja viac, ako ja :)

neviem..stačí zatiaľ takto aspoň pre teba Vasiľ?

Přidat nový příspěvek