Syntéza DVTR a kabaly ?

Pe-tri | 22.04.2014

Kde jsou pojmy jako sefiroty (strom života, Jákobův žebřík), tam je kabala a kde je kabala, tam je to náročné téma. Opět tedy vidíme, že vše se točí kolem pochopení (svaté) trojice a sTrojování (ne náhodou se atom skládá z principielně tří různých komponent - proton, elektron, neutron ...).

V kontextu článku nabízím pragmatický úhel pohledu, ve kterém je možné na jednu z těchto (hierarchicky strukturovaných) trojic pohlížet jako na (vědoucím volně řízenou, nevědoucím automaticky plynoucí) simultánní, sTrojující (sTrojování = Boží mechanismus (člověku dostupný k pochopení a využití) = realitu myslícího homo sapiens sapiens tvořící) trvale se odehrávající součinnost tří aspektů lidských/člověčích projevů - 1.vůli (k nějakému dílu), 2.čin (tuto vůli uskutečňující) a 3.středové inteligentní omezení/usměrnění, oba tyto dva jang/jinové aspekty (expanze a kontrakce) spojující/katalyzující/syntetizující do výsledné životní reality. Kdyby nebylo této (ne)vědomé činnosti myslícího rozumu (s morálním zámkem), expanze s kontrakcí by nevyhnutelně, dříve či později, přivedly vše do neexistence a to buď cestou exploze nebo cestou imploze. Vesmír/svět je držen v rovnováze/harmonii pouze díky činnosti inteligentního principu, řídícího okolní, všeprostupující dvojice aktivních sil a pasivních forem a tvořící s nimi funkční/manifestační, čtyřúrovňově strukturované triády (fyzické tělo člověka je produktem činnosti triády ze čtvrté, nejnižší úrovně), mezi nimiž existuje 22 komunikačních/energetických cest (trumfů knihy Hermovy-tarotů) + 10 (triády tvořících) sefir = 32 primárních (Platónových?) idejí.

Chceme-li to pak ještě okořenit/osmyslit hlubší kabalistickou filosofií (a mít nad čím dále rozjímat), pak dodejme, že tato pragmatická/pozemská dolní, přesto trojjedinně tvůrčí trojice je ve smyslu všeobecně známého "jak nahoře tak i dole" analogická k vyšším - horním tvůrčím triádám - zdrojům své existence a tedy že 1.Vůle/síla je plodem Věčnosti, Lásky a Moudrosti, 2.Čin/forma je plodem Slávy, Spravedlnosti a Porozumění a integrující 3.Myslící Vědomí je plodem Rozumu, Krásy a Poznání. Tuto hierarchickou transformaci plodů na jedné systémové vrstvě/levelu v semeno na vrstvě systémově nižší (konsekventní) pak považuji za docela důležitý mechanismu pochopení víceúrovňové (v kabale čtyřúrovňové) pyramidy "řízení" stavu světa (všeobecně panujících, celospolečenských poměrů - alá poměry životních okolností dětí v rodině (plody) jsou objejtivně a zákonitě konsekventní vztahovým poměrům mezi jejich rodiči (semenům)).

Zcela nahoře pak všem trojicím vévodí Boží vůle, coby primární semeno, které korunuje uskutečněný záměr Boží v dynamickém řečišti/dvojici Božího dopuštění.
P.

Přidat nový příspěvek