Re: Florián

popolvár | 06.03.2014

vynikajúci postreh. V osobnom kontakte je komunikácia, ak predávatel informácie je komunikacne zdatný, ovela lahsia a bez väcsích nepochopení. Tri základné typy ludí ohladom spôsobu komunikácie, resp. vnímania verbálneho prejavu: zrakový, sluchový a hmatový (citový). S tým súvisí, stýl reci, kadencia, rytmika, preferované slová. Zdatný komunikátor to u poslucháca v pár vetách odhalí, následne otestuje, a tomu potom prispôsobí stýl komunikácie. Nehovoriac uz o podporných mechanizmoch, ako je rec tela, podvedomé vzbudzovanie dôvery, atd.
Tu v písomnej forme je to tazsie, u najcastejsie diskutujúcich, kto ako vníma, sa to uz z ich mnohopocetných príspevkov dá odhalit a vyuzit v konkr. dialógu, ale co s tým, ked aj tak je väcsina príspevkov urcená vsetkým.
Preto by sme sa mali zjednotit v chápaní pojmov a k nim prislúchajúcich obrazov aspon v základných DVTR termínoch, a to sa dá jedine tak, ze aspon 2-3-krát precítat uz uverejnené zákl. materiály KSB/DVTR. Plus to, k comu som uz viackrát vyzýval: dvakrát meraj a raz rez = 2x precítaj, pouvazuj a az potom reaguj + aspon 2x po sebe precítaj a az potom odklikni na uverejnenie...

Přidat nový příspěvek