Pár postřehů, snad ku dobru věcí

taurus | 02.06.2013

Zdravím Uda a Luxe a další.
To se nám rozjela diskuze a činnost, a vše začalo nabírat na obrátkách! Domnívám se, že všichni jsou nadšení z toho, že se tady vytváří prostor pro projednání koncepce, včetně vás.
Pár dní už čtu tuto diskuzí, vidím ten zájem, sledují jak se návštěvnost stránek zvyšuje, jsem tomu rád, ale na jednu věc bych vás chtěl upozornit.
Přišli jste do první třídy žáčků, sice hodně motivovaných, nadaných, schopných a ochotných se učit nové věci, ale přece jenom prvňáčků (do ních jsem zařadíl i sebe). Beru vás jako naše učitelé, které nám budou svítit na cestu. Říkám to bez ironie, prostě to tak je a asi každý to tak cítí.
Pochopil jsem z vaších příspěvků, že i vaším cílem je, aby koncepcí časem zvládlo co nejvíc lidí, jinák by to celé nemělo smysl.
Nevím zda máte zkušenosti z lektorské, či pedagogické činnosti a pokud máte, tak určitě ne se základní školou. Proto bych si dovolil pár poznámek, i když ne přímo od Komenského.
Učitel by neměl klást na žáka, větší nároky, než je schopen zvládnout. V praxi to znamená - klesnout na úroveň žáka, aby potom ho mohl pozvednout na svojí úroveň. Přispůsobit rychlost probírané látky schopností žáka vnímat tuto látku. Opakování je matka moudrostí. Nedávat najevo svojí mentální převahu, každý ví, že jí máte, bere to a chce se od vás učit. Asi jako ve škole, kdy žák uznává autoritu učitele, jeho erudicí, ale nebojí se položit otázku, protože ví, že se mu dostane ještě polopatičtějšího vysvětlení, než doposud, a přitom nebude mít pocit, že se nějak vymyká průměru a je brán za blbce.
Domnívám se, že pokud jste si toho vědomí anebo si to vezmete na vědomí, tak se nám společně dílo povede a do půlroku poznáte výsledky svého snažení a bude nějaká sklízeň, úroda nebo i žně.
A třeba časem budete moci i vy čerpat z naších nápadů a postřehů.
Přejí všem hezký den.

Přidat nový příspěvek